All the Things… New York Jazz and More

Blog of a jazz enthusiast

Mida ma New Yorgis tavaliselt söön

with 4 comments

Waffles for breakfast @ Fabiane's, Bedford @  N 5th

Waffles for breakfast @ Fabiane's, Bedford @ N 5th

Hmm.. esiteks, ma mõtlen, äkki ikka olen veitsa juurde võtnud siin kogu selle ajaga. Põhiliselt vist sellepärast, et pole nagu aega trenni teha, kuigi mul on joogamatt kodus, mida püüan aeg-ajalt kasutada :D Joogatundides ma ei viitsi käia enam – liiga kallis, ajad ei klapi ja neil see asi suht üksluine. Nääh. Aga igatahes, söömisest. Sellest ajast alates, kui ma seal restoranis olen töötanud ma ise eriti süüa ei tee –  sest tööl saan nagunii nii head Mediterranean sööki – lamba, kana või veise shish kebabi (appi, ma pole elu sees nii palju liha söönud!) , värsket kala, super hästi maitsestatud salateid, värsket hummust, babaganuši ja mis kõige parem – värsket baklava‘t :D PS! Olen õppinud täiesti arvestataval määral türgi keelt selles restoranis!  Ja vahepeal maitsen seal veine ka, nendel päevadel kui mu sõber manager tööl on (peab ju oskama veine soovitada, see aga nõuab harjutamist). Aga muidu, töölt vabal ajal ma saan vist põhilised kalorid õlust. Õlut olen tõesti palju joonud siin – ega muidu ennast nii uhkelt õlle-eksperdiks ei nimetaks. Asi on selles et kui juba jazzi-ekspert oled, siis õlle-ekspertiis käib asjaga kaasas. Nii palju drink minimume on juba  elus läbi tehtud…

nurgapealne hiinakas, kah 20 sekundit kodust

nurgapealne hiinakas, kah 20 sekundit kodust

Aga jah,  viimasel ajal olen  veel päris palju söönud ka Häagen-Dazsi jäätiseid. Need on nimelt igas väiksemaski poes saadaval ja sobivad super hästi õlu ja veiniga. Ja odavad on, New Yorgi standardite kohaselt :D. Hommikuti, kui pole aega süüa, on päris hea variant Cliff Bar. Need on nimelt sellised üsna tervislikud nutsakusse pakitud ( ;) ) plönnid, mitte päris müslibatoonid, aga midagi sellesarnast. Ja siis mul on kodu lähedal (20-30 sekundi raadiuses) 2 head kohvikohta – Oslo ja New York Muffin – sealt viimasest ma võtan viimasel ajal French Vanilla kohvi (see maitse ja lõhn meenutab muide emakest mulle, ta sageli  joob seda sorti kohvi… Ja kui ma Tallinnas tema pool olen, siis joome koos vara hommikul.. mmm) ). Poiss, kes seal töötab, teab mind juba hästi – teab, et mulle meeldib kange kohv ja pakub alati, et kas ma tahan väikest espresso-shoti sinna sisse. Ilma rahata muidugi ;).

DSCN1359

Minu võileib

Ja siis veel, kuna Ameerikas on põhiline asi sandwich – mida ma ise eriti vingeks söögiks ei pea (põhiliselt selle pärast, et neil pole siin head leiba – aga mis on hea võileiv ilma hea leivata), kuigi neil paistab siin võileibade suhtes meeletu respekt olevat – siis olen avastanud ka enda lemmiku võileiva-variatsiooni (leiutasin retsepti – inspireerituna oma lähima supermarketi eripakkumistest :D. ..). Sinna kuulub nimelt – natuke hummust määrdeks, alfalfa idud, avokaado, rohelise segu (salat-kress-basiilik-spinat-arugula jne), cheddari juust. Nagu võib loetelust järeldada on leiba ennast võileivas suht vähe võrreldes kogu selle asjaga seal vahel.

Ja viimaseks, päris mõnus (ja odav) asi siin on ikkagi street food. Näiteks lamba- või kanaliha salati ja riisiga ($5). Või falafel, mis on pmst kikerherne (jee, kõlab naljakalt)-pallikesed. Ja taco‘d ja burritod. Ja loomulikult, ei saa üle ega ümber – iga nurga peal on müügil – pitsalõigud. Slice maksab tavalisrelt $1 kuni $4 – olenevalt, mis seal peal on. Aga jah, ajapikku tekivad paratamatult  vist igal ühel linna peal omad lemmikud street food kärud ja pitsakohad. Minu lemmik on küllap (oh kui hea sõna) ikkagi Bedford Ave mehhiko toidu käru. Sest see on kodutee peal :D

Ice cream. Goes well with beer and cookies

Ice cream. Goes well with beer and cookies

Written by Ines

September 28, 2009 at 1:55 am

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Väga asjalik ülevaade! Arusaamatuks jääb ainult see, et misasi see hummus on? Ainus seos, mis meenub on sõnaga huumus? Huumus…

    Aga sellest ei saa ma ikkagi aru, et miks ülejäänud ameerika (NY ja paar muud kohta) välja arvatud -vaatamata tohutule öko-toidu valikule -jätkuvalt fantaasiavaest friteeritud-toitu pugib? Milles asi? Kas propagandat on liiga vähe? Järsku inimesed ei tea veel, et poest ei pea tingimata kümnekilost kotti friikartuleid ostma?

    Friikartulid, viinerid ja ketšup ajab mind täiesti endast välja. Eriti hull on, et vanemad topivad seda lastele ja nimetavad seda “laste menüüks”. Mis värk on? Mis laste menüü? See on täitsa kuritegelik…

    Asjadest

    September 28, 2009 at 2:11 am

  2. haa, tsau seal ;)
    Hummus on pmst tahini-kastmel põhinev määre, seesamipasta ja midagi veel. Nõustun täiesti lastemenüü asja suhtes..

    Ines

    September 28, 2009 at 2:14 am

  3. LÕPUKS OMETI juttu ka elust enesest!! NII huvitav lugeda. Mulle tundub Su võileib küll väga ahvatlev. Mis juurde võtmisse puutub – vaatan tõesti, et pildi peal on põsed pisut ümaramad?!

    Inga

    September 28, 2009 at 2:24 am

    • eemm.. põskede kohta ma võin vabanduseks öelda, et ma olin 15 minutit tagasi ärganud – ja mul on hommikuti lihtsalt selline nägu… :D (vabandab välja või ?? )

      Ines

      September 28, 2009 at 2:27 am


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 26 other followers

