All the Things… New York Jazz and More

Blog of a jazz enthusiast

Esimene päev NY-s

with 2 comments

image009Kohalesõit oli päris tore – British Airways pakkus hoolega veini ja ma suutsin osa sellest valada enda naabriks olevale noormehele sülle… Punane vein otse heledatele pükstele.  See on hea ice-breaker, saime kohe jutu peale😀 Lennuk jäi hiljaks, jõudis alles 22 läbi. Imelikul kombel tegi viisa-officer suured silmad, kuuldes et mina kui J1-külastaja, tahan endale ise tööd hakata otsima. Isegi viisaintervjuul ei küsitud nii palju küsimusi, ta huviga kuulas, mis ma olen välja suutnud mõelda. Järgmisena ma avastasin, et kuigi ma asju eriti ei võtnud, on seljakott ikkagi nii raske… Linna otsustasin siiski sõita nagu vana äss, metrooga. NYC on samuti säästurežiimil ja see tähendab, et öised liinid (metroosse jõudsin alles 23-24 vahel) käivad väga harva. Hosteli peatusesse jõudsin üsna lihtsalt, aga seal kolasin kottidega tükk aega ringi enne kui leidsin peaaegu märkamatu hosteli ukse. Ja ma olen küll varem palju hostelites olnud, aga see siin on üsna jube. Jube vähe ruumi on ja inimesed tunduvad kuidagi… mittekultuursed. Ehkki need pole ameeriklased. Hostel ise on super odav, nii-et sellepärast ma siia tulin, tegelikult😀

image033NY ilm on vihmane ja jahe, ent puud on väga ilusasti kevaderohelised. Oma esimese päeva veetsin terve päeva linna peal. Ärkasin väga vara, sest režiim on vist ikka päris sassis. Käisin linna peal, tegin endale kohaliku moblanumbri (prepaid T-Mobile) ja siis alustasin apartment-hunt’i. Kõigepealt käisin Upper West Side’is, oli kena maja uksehoidjaga. Korterit pakkus üks vanem mees, kelle terve suur korter oli igasugu kola kokku kogutud. Küll oli seal raamatuid, pilte, mida igasnes… Ta miskipärast pidas mulle pika loengu ajaloost ja erinevate religioossete kujude taustast, mis tal seal kokku kogutud oli. Ei saanud vahepeal tõesti aru, mis see kõik asjasse puutus. Mulle jubedalt meeldis see asukoht, sealt oleks võimalik isegi jala päris paljudesse kohtadesse minna. Maja väljast on ka superluks (vasakul pildil parempoolne), sees aga kolavirnad😀 Lubasin natuke järele mõelda.

image034Edasi käisin Brooklynis. See kant tundus tegelikutl paras geto, kuidagi räpane. Seal on vist nii, et olenevalt piirkonnast võib Brooklyn olla super, aga see konkreetselt mitte eriti…Aga korter ise oli päris hubane.

Siis vaatasin veel kahte korterit Upper East Side’il . Sealt tagasi tulles ekslesin metrooga väga kaua, suutsin mitu korda isega vastassuunas sõita… ja valedes peatustes maha tulla. Üks huvitav tähelepanek on see, et inimesed ilma põhjuseta, lihtsalt niisama ei naerata. Samas on väga paljud ülimalt abivalmis. Siin on palju külmem kui ma arvasin, mul pole isegi sobivaid riideid kaasas.

Oma pika päeva lõpuks plaanisin minna jazziklubisse Cleopatra’s Needle, kus pidin ühe tuttavaga kokku saama. Mida hilisemaks päev läks, seda enam jäin kõigile kohtumistele hiljaks, kuna raske on arvestada ajakuluga… Aga tuttavat nägin lõpuks siiski, jamsession ei olnud nii väga põnev ja tuttav viis mu ilusti autoga hostelisse. Päris väsitav päev oli, umbes 7-01 ja kogu see aeg liikvel, ma lõpuks sain aru, et isegi söönud ei olnud päriselt peale hommikuse kohvi ja oatmeal-i.

Täna, teise päeva hommikul, jõin siin jälle esimest korda Silk sojapiima! Kasvõi selle pärast tasub Ameerikasse tulla😀 kuigi nüüd ma küll enam ei kujuta ette, kuidas ma siin nii pikalt olen, nagu plaan oli…😀 Õnneks tuju on päris hea. Eile oli veel väga ehe elamus see, kuidas ma metroos ekseldes kuulsin igasugu lahedaid tüüpe – siin on metroodes olemas omad jimi-hendrixid, stingid, chet-bakerid… ;)  Mõned tõesti päris head. See metroovärk on tegelikult üsna lihtne, samas… kipub vahel ikka valesti minema. Teine asi on see, et paljud kohad siin linnas on räpased. Huvitav, ma ei mäleta, et viimati oleks nii olnud, kui käisin aastatel 2007 ja 2001.

Written by Ines

May 6, 2009 at 3:07 pm

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Päris huvitava silmaringiga tundud olevat, palju reisinud, palju näinud. Küllaltki huvitav on sinu blogi lugeda. Peaksid raamatu kirjutamisele mõtlema hakkama

    Karl Raiend

    May 6, 2009 at 4:40 pm

    • tänan väga!! ehk kunagi tõesti😀

      Ines

      May 10, 2009 at 4:40 pm


Leave a Reply

