All the Things… New York Jazz and More

Blog of a jazz enthusiast

Teine päev NYs – mul on nüüd kodu :D!

leave a comment »

image039Esimene pool päevast möödus selle tähe all, et mul õnnestus kaotada oma Metrocard! Küll ma otsisin seda igalt poolt – ei saagi aru, kuhu ta siis kadus! Otsustasin, et olen oma paberitega edaspidi organiseeritum…😦 Iga vedelev kasutatud Metrocard ja selle reklaam tuletab meelde, kui tobe oli seda ära kaotada. Mul oli see nimelt terve kuu oma. Kuramus küll, tõesti.
Hommikupoolikul käisin hosteli lähedal asuvas Jazz at Lincoln Center’is, mille kunstiline juht on Wynton Marsalis. Lahe värk🙂 Paistab, et neil on siin sama missioon, nagu mul EPLis kirjutades oli: “Jazz is your music, just listen” Neid inimesi võiks alati rohkem olla, kes jazzi kuulavad… Võibolla tuleksid head ajad (nagu 60ndad olid) tagasi. Siis ma läksin hostelisse lõunat sööma ja puhkama ja  Metrocardi kaotusest toibuma. Vestlesin L hostelite keti omaniku Timiga, kes seal samuti parajasti lõunat sõi ja telekaruumis puhkas. Temalt kuulsin päris palju kasulikku erinevate piirkondade suhtes, kust oleks mõttekas kodu otsida ja kust mitte. Päris oluline teema on siin peale konkreetse asukoha veel see, kas piirkond on safe. Ja minu arust üks põhilisi asju – kes seal veel elavad ja kuidas omavahel klapib.

image040

Vasakul pildil: Inimesed, kes kõik auditioni-järjekorras HBO telesarja. Optimistid on siin ikka, ma olen õiges kohas 😀

Täna päeval oli ilm tunduvalt parem!  Mingil hetkel oli isegi päike täiesti tuntav🙂 Hakkasin tõsiselt mõtlema selle Upper West Side’i variandi peale, kus olin eile esimesena käinud, see kolavirnadega koht. Läksin sinna veelkord tagasi ja rääkisin mõlema elanikuga natuke juttu. Peale vanema mehe Bruce’i elab seal üks piloot, kes sõidab mingi väiksema lennufirmaga ringi otseses mõttes üle maailma ja on seega enamuse ajast ära. Asi tundus täitsa tore ja olin tegelikult üsna veendunud, et kolin järgmine päev sisse. Upper West Side meeldis mulle algusest peale – selline  lahe elav, samas boheemlik kant, kujutlesin, kui tore võib olla seal elada. Ja eriline üllatus oli see, et Cleopatra’s Needle, jazziklubi, kus ma eile õhtul käisin, asus sama maja keldris, natuke teise nurga alt lähenedes!
image0491Suht juhuslikult oli mul veel kokku lepitud Brooklynis üks korteri-vaatamine, millelt ma tegelikult eriti midagi enam ei oodanud… Sõitsin L-rongiga (tänu sellele rongile ongi see kant nii lähedal kõigele, eriti East Village’ile ja öeldakse, et see ongi uus East Village)  Williamsburgi ja… armusin sellesse esimese hetkega! Super koht! Nüüd ma saan aru, miks kõik Brooklynit kiidavad. Hipsterite linnaosa. Kõndisin vaimustunult mööda tänavaid edasi, olin täiesti pahviks löödud. Läksin korterisse kohale ja tegimegi diili ära, paberil ilusti kõik kirja. Mulle jättis kõik nii perfect mulje – landlady on minu arust super tore, korterikaaslased samuti. Üks on tüdruk, Christine, põline newyorklane, paari nädala pärast saab 25, ja mustanahaline poiss Shan, 21, kes on ühtlasi landlady poeg.  Seega, teise päeva õhtul kella seitsmeks, leidsingi endale kodu. Ma ei tea, kas see oli mingi hullustus, sest ma otsustasin praktiliselt järele mõtlemata. Igaljuhul läksin ma hostelisse asjade järele. Pärast tagasi tulles selgus, et olin arvuti adapteri maha unustanud ja käisin teise korra veel linnas ära. Vihma hakkas sadama ja sain läbimärjaks. Aga koju tulles oli ikka veel paras eufooria – see on lihtsalt nii lahe koht! Ja eriti kaua aega ei võtnud, kaks ööd pidin hostelis olema, teine kord 12ses toas, kus oli terve trobikond lärmakaid itaalia tüdrukuid, kes mulle päris närvidele käisid…

Metroos täna:  django-reinhardt ja jackson-5.

Mida olen ka juba teinud on takso peatamine NY moodi🙂 päris äss tunne.  Ja veel – avastasin, et väga hea reisijuht, arvatavasti parim sarnaste seas, on Time Out New York. Ja metrooga liiklemine oli täna juba parem, naljakas on see, et mitmel korral on turistid minu käest teed küsinud. Huvitav, kas ma paistan nii tark välja. Ja kui mul tuli pähe mõte, et ma juba nii tark olen, siis avastasin hetk hiljem, et olen jälle metrooga valele poole sõitnud. Samuti on huvitav, et siin pole punasel ja rohelisel tulel eriti vahet, inimesed lähevad üle tee siis, kui saavad. See on minu stiil ka alati olnud, nii et loogiline värk.

Image059Ja uuemad muljed korterist. Siin on kuidagi külm. Praegu on aastajale muidugi ebatüüpiliselt jahe. Ja kuna mööblit ei ole, pidin ostma air-matressi, mis tegelikult väga mugav ei olegi. Nagu oleks kusagil matkal. Ja täiesti kohutavalt õhukesed seinad on, väga hästi on kuulda ülemiste naabrite sammud… Ning kohutav avastus oli hommikul, kui nägin prussakat! Oeh. Huvitaval kombel olen üksi alates eilsest tagasitulekust asjadega. Tean, et Christine on vanemate pool ja S arvatavasti koolis või oma toas, kuhu ma küll ei julge uurima minna. Igatahes on selge, et korteri põhiline võlu on see, et asub Williamsburgis🙂 Huvitav, kui ma oleksin otsuse tegemisel kasutanud rohkem mõistust ja vähem emotsiooni, mis siis oleks saanud. Kõige rohkem häirib mind see prussakas, mida ma hommikul nägin. Raisk, seda ma küll ei tahtnud! Oot-oot. Nüüd mul tuli meelde, et kuulutuses oli märkus rentniku kohta “must love pets”. Ja kuna siin mingeid loomi pole, siis… Must huumor. Õnneks on minu tuba köögist kaugel. Ja minu tuba on nii lage, et seal küll mingeid loomi ei ole🙂 Järgmisena peaks hakkama craigslistist tasuta mööblit otsima, aga mul on sellest korteriteemast veits siiber. Tahaks nüüd jazzi saada kah juba😀 Hullult hea tunne oli üle pika aja oma pill lahti pakkida, hostelis ei olnud selleks lihtsalt ruumi! Nüüd on mul ikkagi oma tuba.

Praegu olen Williamsburgis ühes kohvikus (üleval pildil). Raadios mängib Rimsky-Korsakov.

Written by Ines

May 7, 2009 at 3:11 pm

Leave a Reply

