All the Things… New York Jazz and More

Blog of a jazz enthusiast

Kolmas päev – Thursday at the Village Vanguard :)

leave a comment »

Image060Pärast hommikust kohvi läksime landlady Nancy’ga Pratt University lähedalt mööblit otsima- craigslistis oli nimelt kuulutus, curb alert, et tee ääres vedeleb tasuta mööblit ja igasugu muud kraami. Aga suure otsismise peale leidsime hoovist ainult tavalise prügihunniku. Siin on seda prügi üldse igal pool, täiesti uskumatu. Ma ei kujuta ette kui palju see riik prügi toodab, tundub et lõputult. Prügiauto käib vist iga päev ja prügikotid pannakse lihtsalt tänavale valmis. Ja neid kotte on palju! Hirmus mõeldagi.

Räägitakse, et NYs on inimesed igaüks väga omas maailmas hõivatud. Ma ei tea, ma saan siin inimestega tuttavaks igal pool. Metroos. lugedes värsket Jazz Improv ajakirja istus lihtsalt minu kõrval üks meesterahvas, andis head nõu, mida kuulama minna, võttis kotist välja terve hunniku gourmet maitsega valitud jazziplaate, rääkis kuidas ta just New Orleansist ühelt festivalilt tuleb, soovitas häid klubisid… Ja see täiesti suvaline inimene metroost. Inimesed räägivad üksteisega, ma olen metroos päris paljudega juba põgusat vestlust ajanud. Tegemist pole muidugi mingi sõprusega, aga tore ikkagi.  Eestis on lihtsalt niisama meeldiv vestlemine võõrastega üsna haruldane? Vähemalt mulle tundub. Õhtul koju tulles andis üks võõras aga usaldusväärsena tunduv poiss Williamsburgis lihtsalt niisama mulle oma väga meeldivalt lõhnava suitsu – see oli küll hea🙂. Don’t take candy from strangers, ma tean küll. Igatahes ei tunne ma ennast siin absoluutselt üksildasena.

Image052Väga tore oli saada kokku vanemate vana tuttava Toomasega, kellega käisime esiteks tšekkimas ühte vähemuste-poole-kalduvat-klubi Times Square’i lähedal ja siis oli meil inspireeriv vestlus Bryant Parkis igasugu maailma asjadest.  Tore rääkida eesti keeles meeldivate mõtlevate inimestega! Imelikul kombel on eestlased välismaal sageli kordades mõnusamad kui kodumaal, nagu mingi klõks käiks peas ja mingi mõttetu keerukas pilv kaoks  pea kohalt ära. Või kuidas seda seletada, see on vist pikem teema.  Rääkimata nendest, kes on elanud välismaal pikemalt. Tavaliselt on need inimesed lihtsalt palju vabamad. Õhtune Bryant Park oli  nii ilus! Viimasel ajal tekib päris sageli tunne, et maailm ise on kuidagi rõõmsamaks ja kergemaks muutunud.

Image057Siis ma otsustasin, et on aeg ka natuke jazzi hakata nautima ja võtsin suuna Village Vanguard’i, et kuulata Brad Mehldau triot. Mul polnud reserveeringut ja järjekorrad ukse taga olid meeletud. Siiski olin mina täpselt viimane, kes sisse sai. Ja kuna ma olin järjekorras oodates sõbrunenud väga toreda inglise poisi Charlie’ga, siis sai tema ka veel ikka sisse. Charlie on ka muusik, obviously😀. Brad Mehldau mängis ka täpselt nii, nagu maailm viimasel ajal tundubki olevat – lihtsalt, kergelt, mõnusalt. Väga palju oli nende trios peale nootide vaikust ja ruumi.  Mängisid nii lihtsalt… Ei mingit pretensiooni, puhas muusika. Terve pilgeni täis pakitud saal kaifis🙂 ja Village Vanguard ise on nii tuntavalt täidetud mingist ajaloost ja vaimust, see on natuke isegi õudne. See on tugevalt tunda, kuidas seal on nii palju meeletult head muusikat mängitud. Ma konkreetselt tundsin, et Bill Evans on sealsamas õhus😀 Selles trios jättis veel super super mulje Jeff Ballard. Ma pole kuulnud, et mõni trummar NII huvitavate ideedega  ja meloodiliselt mängiks!

Sain ka tuttavaks VV-s töötava L’ga, keda nägin hiljem ka koju tulles Williamsburgis (kõik lahedad inimesed elavadki ikkagi siin :D).

Tekkis küsimus, et mida ma siin söön. Asi on nii, et ma eriti polegi siin midagi söönud veel🙂 See ennustus, et ma tagasi tulles 10 kg raskem olen, arvatavasti ei täitu! Sest esiteks, siin on nii palju muud teha kui süüa. Teiseks pole nagunii raha palju süüa. Hommikuti olen söönud oatmeal‘i, kohvikus ja kodus ka, ostsin ka väga head greibimahla, sojapiima, paar korda olen õlut joonud, pretzelit söönud, juustupulki, ühe korra ostsin $1.25 pizzaslice‘i.

Leave a Reply

