All the Things… New York Jazz and More

Blog of a jazz enthusiast

Kogu tõde tööotsingutest New Yorgis

leave a comment »

Washington Sq

Washington Sq

Töö otsimisele lähenetakse siin laialt vaadates kahte moodi – craigslisti kaudu kuulutustele vastates – st oma resume‘sid laiali saates, või siis, ise kohale minnes. Kuulutustes sageli aadressi kohale minekuks ei ole, aga kui on, siis on ilmselgelt eelistatud variant ise kohale minna. Resume‘sid saates võib loota, et nad kutsuvad mingi aeg intervjuule. Minu kogemuse järgi on see võimalus 1:25, ehk et iga saadetud 25 kohta tuleb üks intervjuu. Aga ma ei kujuta ette kui palju inimesi siis tegelikult igale kuulutusele reageerib, sest intervjuudele tuleb samuti vähemalt 8 (üks kehvemaid kohti, kus ma intervjuul käisin) kuni lõpmatult palju inimesi (üks ässamaid kohti). Olukord on lihtsalt naeruväärne. Isegi McDonaldsi karjääri tahavad praegu paljud. Sattusin sinna ükskord täpselt tööintervjuude ajaks, kohal oli 5 inimest. Ja neil need intervjuud seal vist mitu korda nädalas, kui mitte iga päev. Isegi seda tööd kõigile ei jätku.
DSCN0062Minu arvates kõige efektiivsem meetod (nii ma ise leidsin 4 reaalset asja) on kuhugi sisse astuda, naeratada ja tööd küsida. Piinlik öelda, aga kui mõtlema hakkan, siis olen natuke valiv ikkagi olnud töö suhtes – selle mõttega, et kui arvestada, et seda tuleb mõnda aega teha, siis peaks ikkagi enam-vähem normaalne tunne olema. Niisiis nendest senistest võimalustest ma alles praegu leian, et see, mis ma sain on okei. Töötasin mõnda aega West Village’is ühes itaalia restoranis mingite india või pakistani bosside juures – need on parajad orjapidajad (arvatavast neil vaja kasumist mitu küla sugulasi ära toita). Aga tollest tööst ma nii kergesti loobuma vist küll poleks pidanud, väga rumal samm on ju vanasse kaevu sülitada enne kui uus valmis… Lihtsalt ma leidsin selle esimese otsimise õhtupoolikuga ja arvasin, et nii kergelt asi käibki. Tegelikult mitte. Kui midagi leiad, siis praegustel aegadel tuleks õnnelik olla ja korralikult tööd teha.
DSCN0304Minnes kohale, naeratades, küsides tööd on mul sageli olnud õnne sattuda õigete inimeste peale – see on võibolla isegi kõige tähtsam osa asjast. Aga kõige rumalam faktor, mis minu kahjuks räägib, on see, et mu resume ikkagi totaalselt vale pole😀 (kuigi päris julgelt liialdatud on see küll) ja sealt on näha, et suht äsja tulin. Ja et on arvata, et suht varsti lähen tagasi ka. Ainult mingid odavad kohad on nõus võtma endale paariks kuuks ilma kogemusteta mittekohalikku. Ja selliste tööde puhul pole pabereid nii väga vaja. Vähemalt need variandid, mis ma olen leidnud on kõik olnud võimalikud ka mustalt. Aga jah, üldiselt lõppevad vestlused stiilis don’t call me, I”ll call you. Ehk siis if we need you, we’ll call you.
Aga bottom line on see, et praegu on ka nii paljud ameeriklased töötud, paljud kohalikud otsivad tööd. See on tõesti raske. Ma tean paljusid, kes otsivad juba kuude viisi.  Ootaksin huviga teiste inimeste kogemusi – äkki kellelgi on olnud rohkem õnne?
Igatahes seda ma võin küll väita, et kui inglise keelt kah veel eriti ei oskaks, siis poleks praegustel aegadel eriti mõtet üritada – sest pmst konkureerid ikkagi kohalikega.

Written by Ines

June 24, 2009 at 8:15 pm

Leave a Reply

