All the Things… New York Jazz and More

Blog of a jazz enthusiast

Mis mulle Ameerika juures meeldib

with 4 comments

Tulin siia kuidagi nii äkki,mingi erilise nägemuse ajel, pooleldi instinkti järgi. Ja pean tunnistama, et olen ülimalt õnnelik. New York on lihtsalt nii super. Selline tunne nagu oleks umbest ruumist, poolunest ja hapnikuvaegusest lõpuks ometi värske õhu kätte astunud ja ellu ärganud. Varjusurmast tõusmise tunne on😀. Kõlab üsna suurejooneliselt, aga siiski… Mis siin siis ikkagi nii head on?

You Choose

You Choose

1) Vabadus. Kõlab klišeena ja sellele võib leita hulgaliselt vastuväiteid, aga – nii vaba tunne on. Eestis oli mul kogu aeg mingi pidur peal, justkui mingi kest oleks ümber, mingi nihe minu ja maailma vahel. Siin ma ei taju seda… Julgen siin teha asju, millest ma Eestis ainult mõtlesin. Nii tore on iseennast ka üllatada. Ma käisin näiteks metroos mängimas isegi ükspäev! Päris lahe tunne oli😀😀.

2) Muusika. Nii palju head muusikat!😀 Isegi suvalistes kohvikutes, tänavatel, metroos… Rääkimata jazziklubidest ja kõigest sellest – mis minu jaoks on täielik paradiis.

3) Võimalused. Kui mulle Viljandis üks sõber ütles, kes otsib see leiab, siis ma pole kindel, kas see idee seal päriselt kehtis. Siin on aga päriselt selline tunne: kes otsib, see leiab😀 Ja inimestel on siiralt toetav ja innustav suhtumine nende suhtes, kes püüavad oma unistusi ellu viia.

4) Elu on elamist väärt. Selline tunne ongi, otseses mõttes, ükskõik kui rott keegi parasjagu on. Eestis tundus elu mulle sageli kuidagi raske ja koormav, isegi kui ei olnud otsest põhjust – lihtsalt raske oli seda õhku hingata! Siin taban ennast sageli tundmas, kui tore on lihtsalt elus olla. Isegi kui asjad ei lähe sugugi nii, nagu tahaks. Jah. Meeletu kergenduse tunne on. Ja ma nii naudin kogu protsessi ennast, isegi kui see on väljakutsuv.

Inimesed pargis

Inimesed pargis

5) Naeratamine. Isegi kui see on õpitud harjumus, inimesed naeratavad ja hindavad naeratamist – see on osa headest kommetest. Mulle väga meeldib – naeratamine on üks ülimalt tänuväärne harjumus. Sellest võib nii palju häid asju sündida!

6) Kõik need inimesed. Siin on nii palju toredaid huvitavaid inimesi, igal pool! Imelik on see, inimestega suhtlemine on siin nii palju kergem. Ei ole mingeid vaikimisi kummitavaid komplikatsioone. Ja inimesed pole sellele vaatamata sugugi pealiskaudsed, vähemalt New Yorgis olen küll nii palju vastupidiseid näiteid kohanud. Eestlaste suhtes on minul tekkinud paratamatult mingi hirm – kuna jälle tuleb kusagilt mõni sapine kommentaar. Siin ei ole mõttetu pahatahtilik solvamine lihtsalt kombeks. Julgen arvata, et see pahatahtlik kriitikameel ongi see, mis paljusid eestlasi tagasi hoiab – tore olekski sellest siin täiesti lahti saada.

Aga et aus olla siis Eesti on ju muidugi ka väga tore, ilusad teravmeelsed inimesed, super hea leib, magusad põhjamaised maasikad…😀 Aga ma tagasi ikkagi ei taha tulla, üldse mitte (veel). 😀

Written by Ines

July 6, 2009 at 1:22 am

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ma olen ka märganud, et Baltikumist (ja tegelikult ka Skandinaaviast) eemal on suhtlemine palju stressivabam.

    Enn

    July 6, 2009 at 2:53 am

  2. Sa ei kujuta ette kuidas ma praegu sind kadetsen. Miski on mind juba väiksest saati Ameerika juures tõmmanud, eriti New York City. See post on veel mu üks lemmikutest, sest see on 100% tõde ning poomistunne veavab mind pidevalt. Ma tahan sellest lahti saada ja Eestist ära!

    Kui sa kasutad Msn Messengeri, võibolla lisad mind listi priidik@rolleriklubi.pri.ee , hea meelega suhtleks sinuga!🙂

    Priidik

    July 6, 2009 at 11:26 am

    • Tsau Priidik! Ma praegu eriti palju messengeris ei hängi enam, ajavahe on ka tavaliselt selline, et inimesi seal eriti ei taba… Aga jah. Pead kah vist siis NY tulema mingi hetk, mis muud siis ikka üle jääb😀 Muidu praegu on vist Eestis kah tore – suvi ju ikkagi😀 !

      Ines

      July 6, 2009 at 12:46 pm

      • Suvi küll, aga mitte midagi erilist, ilm on pidevalt ~15-20 kraadi vahel ning suhteliselt külma ja paha.
        NY satun arvatavasti alles mõne aasta pärast.

        Priidik

        July 6, 2009 at 1:59 pm


Leave a Reply

